نفت / شناسه خبر: 159233 / تاریخ انتشار : 1403/1/15 14:53
|

تا ده روز آینده در پمپ بنزین‌ها چه خواهد گذشت؟ /خبر بنزینی مهم وزیر نفت چه بود!

صمیم دولت بر این است که بعد از تعطیلات عید فطر، رفته رفته کارت‌های آزادی که برای ایام نوروز مازاد بر ایام پیش از نوروز، در جایگاه‌ها توزیع شده بود، جمع‌آوری شود.

نفتی ها /جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۳تصریح کرد: مصارف بنزین در ایام نوروز به نسبت سال گذشته حدود ۷ میلیون لیتر رشد داشته است و با تلاش وزارت نفت و شرکت پالایش نفت و تمامی جایگاه داران در این ایام نگذاشتیم مردم دچار مشکل شوند و بنزین در تمامی جایگاه ها و مبادی مصرف تامین شد.

وی در ادامه با اشاره به تکلیف قانونگذار در بودجه ۱۴۰۳ به وزارت نفت بیان کرد: در قانون و بودجه ۱۴۰۳ قانون گذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال جدید۹۵ درصد عملیات سوخت گیری با کارت سوخت شخصی انجام گیرد.

اوجی بیان کرد: با توجه به اینکه ممکن بود مردم در تعطیلات نوروز آمادگی لازم را نداشته باشند و کارت سوخت همراهشان نباشد، دستور دادیم در این دو هفته کارت سوخت جایگاه در اختیار مردم قرار گیرد. ولی در هفته های آتی در راستای مدیریت مصرف بنزین وحسب تکلیفی که قانون گذار به ما محول کرده است باید با کارت سوخت گیری انجام شود.خواهش میکنم که مردم جهت عملیات سوختگیری با کارت سوخت شخصی سوختگیری کنندزیرا این در مدیریت مصرف سوخت موثر است.

وزیر نفت گفت: اما با توجه به وظیفه ما در مدیریت مصرف سوخت از طریق استفاده از کارت‌های سوخت شخصی، در هفته‌های آتی انشالله عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام خواهد شد.

اوجی در ادامه با بیان این که یکی از راه‌های کنترل مصرف بنزین را استفاده از کارت سوخت خودروها دانست و تاکید کرد: انشالله با آمادگی لازم از یک هفته تا ۱۰ روز آینده، فرآیند سوخت‌گیری تنها از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد.

هررچند اعلام شده که  این مسئله ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و ما در حال استفاده از روش‌های غیرقیمتی برای مدیریت مصرف بنزین است ، اما پس از آن، استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی با ساماندهی کارت آزاد جایگاه‌ها در دستور کار است که ممکن است در این راستا تصمیماتی درخصوص محدودسازی بیش از پیش کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها اخذ شود که زمان اجرای این تصمیم "هفته‌های آینده" اعلام شده است.

در همین راستا بود برخی گمانه‌زنی در رسانه‌ها مطرح شد که کارت آزاد دیگر در جایگاه‌ها موجود نخواهد بود و حتی برخی خبرها از خرید و فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی حکایت داشت؛ که سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  با رد شایعه جمع‌آوری کامل کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت گفت: کارت اضطراری در جایگاه‌ها همچنان وجود خواهد داشت و لزوم استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی به معنای جمع‌آوری کامل کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها نیس هیچ‌گاه کارت آزاد به طور کامل از جایگاه‌های سوخت جمع‌آوری نخواهد شد و همواره جایگاه‌ها برای سوخت‌گیری اضطراری کارت آزاد در اختیار خواهند داشت و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/159233

کلیدواژه

پمپ بنزین‌ها

کارت سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها

گران شدن بنزین در پمپ بنزین‌ها

صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ه

پمپ بنزین‌های تهران

جزئیات اختلال در پمپ بنزین‌ها

حذف کارت سوخت شخصی

کارت سوخت جایگاه‌دار

چرا باید از کارت سوخت استفاده کنیم

کنار گذاشتن کارت سوخت به مصلحت ملی

تکلیف کارت سوخت بعد از خرید و فروش خودرو

دریافت کارت سوخت المثنی

ثبت نام درخواست کارت سوخت المثنی

دریافت کارت سوخت مجدد

کارت سوخت شخصی

احیاء کارت سوخت بنزین

کارت سوخت در پمپ‌بنزین ها

کارت سوخت جایگاه‌داران

درخواست کارت سوخت المثنی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها