نفت / شناسه خبر: 159087 / تاریخ انتشار : 1402/12/15 15:47
|

مجوز میدان نفتی سهراب هنوز صادر نشده است؟

یکی از عجیبتربن ابهامات میدان نفتی سهراب این است که در حالی عملیات اجرایی این میدان اردیبهشت امسال توسط رئیس‌جمهور و در جریان سفرش به خوزستان به‌طور رسمی آغاز شد که ...

نفتی ها /یکی از عجیبتربن ابهامات میدان نفتی سهراب این است که در حالی عملیات اجرایی این میدان اردیبهشت امسال توسط   رئیس‌جمهور و در جریان سفرش به خوزستان به‌طور رسمی آغاز شد که از همان زمان تاکنون گزارش ارزیابی زیست محیطی این پروژه تعیین تکلیف نشده است!

گفته می‌شود بر اساس پیش‌بینی‌ها در مرحله نخست توسعه پروژه میدان نفتی سهراب تولید این میدان به روزانه ۳۰ هزار بشکه برسد و در طول ۲۰ سال قرارداد این میدان انتظار تولید تجمعی ۱۶۰ میلیون بشکه نفت می‌رود؛ اما این در حالی است که  کارشناسان و دوستداران محیط‌زیست  درخصوص تبعات زیست محیطی این طرح به ویژه وضعیت وخیم تالاب هورالعظیم ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین راستا سید عادل مولا روز یکشنبه با اشاره به ارزیابی‌های اداره کل محیط زیست از شرکت‌های نفتی محدوده تالاب هورالعظیم گفت: در بررسی‌های انجام شده یکسری شرکت‌های نفتی از تعهداتشان عدول کردند که تذکر لازم به آن‌ها داده شده است و  مجوزی از طرف سازمان محیط زیست مبنی بر فعالیت طرح میدان نفتی سهراب در شمال تالاب هورالعظیم فعلا صادر نشده است و هنوز در مراحل اولیه تهیه گزارش ارزیابی قرار دارد.

از سویی دیگر با توجه به مشترک بودن این میدان نفتی به نظر می‌رسد باید با یک اقدام به موقع از ضررهای اقتصادی مربوط به برداشت ازا ین میدان پیشگیری کنیم زیرا یک ذخیره‌ای وجود دارد و ممکن است توسط کشور عراق برداشت شود. و این موضوع به زودتر تعیین تکلیف شدن این میدان صحه می‌گذارد.

حال این که در نهایت این جنگ محیط زیست با شرکت ملی نفت تا کجا ادامه خواهد داشت معلوم نیست ولی باید این موضوع به شدت مورد توجه قرار گیرد که سرنوشت این میدان نفتی هم به سرنوشت چند میدان نفتی‌ای که با برداشت طرف مقابل روبه‌رو شد دچار نشود.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/159087

کلیدواژه

میدان نفتی سهراب

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها