نفت / شناسه خبر: 189591 / تاریخ انتشار : 1403/2/17 14:10
|

پیش‌بینی "نفتی‌ها" از اوضاع آینده بازار نفت/مسوولان بین الملل نفت چه کنند؟

اوپک به پیش‌بینی‌هایی که به پایان عصر نفت تاکید می‌کنند،هشدار داد.

نفتی ها /اوپک به پیش‌بینی‌هایی که به پایان عصر نفت تاکید می‌کنند،هشدار داد.
"هیثم الغیص"، دبیر کل اوپک تاکید کرد که چنین پیش‌بینی‌هایی بسیار خطرناک بوده و باعث کاهش سرمایه‌گذاری مورد نیاز در صنعت نفت و گاز و درنتیجه کاهش تولید خواهدشد.
در شرایطی که تقاضای نفت در مسیر صعودی خودقرار دارد، کاهش میزان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت می‌تواند تعادل بازار را در آینده به خطراندازد.
در همین راستا، تحولات منطقه‌ای و سیاست‌های اوپک به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها باعث شده تا تقاضا برای برخی از "گریدهای نفتی" افزایش یابد.
بعنوان نمونه بحران دریای سرخ و طولانی شدن مسیر کشتی‌ها باعث شده تقاضای جهانی"نفت کوره" افزایش یابد.
در شرایطی که کاهش تولید "اوپک پلاس" طولانی شده و سه کشور روسیه،ونزوئلا و ایران تحت تحریم قرار گرفته‌اند، تقاضا برای نفت سنگین در حال افزایش است.
از "نفت سنگین"، درصد بیشتری "نفت کوره" به منظور سوخت نیروگاه‌ها، کشتی‌ها و  همچنین قیر می‌توان استحصال کرد.
کاهش عرضه "نفت سنگین"باعث شده تا پالایشگاه‌هایی که واحدهای خود را به منظور استفاده از این نوع گرید بهینه کرده بودند،متوجه خسارت قابل توجهی شوند.
هنوز کاملا مشخص نیست "اوپک" در اجلاس بعدی خود که در ژوئن برگزار می‌شود،چه تصمیمی در خصوص کاهش تولید بلندمدت خود خواهد داشت.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/189591

کلیدواژه

بازار نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها