نفت / شناسه خبر: 1715 / تاریخ انتشار : 1397/5/20 11:58
|

روابط عمومی‌های نفت به واحد ارتباط با رسانه بدل شد

آخرین انتصاب صورت گرفته در روابط عمومی های وزارت نفت حاوی نکته ای قابل تامل است.

نفتی ها /آخرین انتصاب صورت گرفته در روابط عمومی های وزارت نفت حاوی نکته ای قابل تامل است. چندی قبل با حکم یکی از معاون وزیر نفت، فردی در مسئولیت مدیریت روابط عمومی یکی از استراتژیک ترین شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت قرار گرفت که سال‌ها خبرنگار رادیو بوده و از جمله سوابق قابل ذکرش ارتباط و آشنائی با زنگنه وزیر نفت است. به بیان دیگر بطور قطع و یقین معاون تازه نفس زنگنه در آن روزها آنچنان شناخت کاملی از نحوه مدیریت این خبرنگار نداشته که بخواهد با این تعجیل وی را منصوب کند. وقتی این انتصاب مورد تائید زنگنه را در کنار انتصاب مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از سوی ایشان قرار می دهیم مشخص می شود که زنگنه تمام نیروی روابط عمومی و سیستم تبلیغاتی خویش را بر این محور قرار داده که این وزارتخانه را از دردسر انتقادات و اخبار منفی رسانه ها  خلاص نماید.
بر همین اساس است که در آستانه انتخاب دولت دوازدهم زنگنه وقتی می بیند یارِ غارِ روابط عمومی وزارت نیرو و نماد بابا برقی اش دیگر میان اصحاب رسانه اعتباری نداشته و نمی تواند از تیترهای انتقادی بر علیه نفت بکاهد دست به دامان یک خبرنگار خوشنام رسانه ای می شود. این ها تنها نشانه های تمایل وزیر به حضور خبرنگاران رسانه ها در مجموعه نفت نیستند.
چه بسیاری از خبرنگاران منتقد حوزه نفت و انرژی نیز این روزها مانند نمایندگان مجلس در عین خبرنگار بودن کارمند قراردادی یا پیمانکاری بعضی شرکتهای نفتی شده اند. رئیس ارتباطات روابط عمومی وزات نفت نیز پیش از آن خبرنگار ایسنا بوده است و از سوی دیگر اکثر خیرنگاران شانا که بصورت پیمانکار به تهیه اخبار و گزارش های شرکت های مختلف نفت مشغول بوده یا می شوند پس از گذشت مدتی و آشنائی با مدیران ارشد شرکت های حوزه خبری خود توانسته اند کارمند آن شرکت شده و از قالب خبرنگار خارج شوند. رئیس کل سابق روابط عمومی پتروشیمی، رئیس روابط عمومی نفت خزر، انبوه کارکنان روابط عمومی های نفت، برخی مناطق پخش فراورده های نفتی و دیگر سازمانهای تابعه نفت مشتی از نمونه خروارهای این اتفاق هستند.
اگرچه گل انتخاب وزیر نفت سفارش یکی از خبرنگاران همراه و مورد تائید خویش برای حضور در روابط عمومی یکی از 4 شرکت اصلی زیر مجموعه وزارت نفت بوده است. در این شرایط بسیاری از کارشناسان نسبت به تغییر نگاه تخصصی روابط عمومی به دید خبری ابراز نگرانی میکنند و معتقدند در شرایط فعلی روابط عمومی های نفتی به بخش رسانه ای بدل شده و دیگر از نام روابط عمومی چیز باقی نمانده است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان از خداحافظی نفت با متخصصان روابط عمومی و برچیده شدن نسل آنان ابراز نگرانی میکنند و تاکید دارند بزودی باید روابط عمومی ها را واحد ارتباط با رسانه ها خواند. با اینحال باید دید قربانی بعدی فرمان وزیر برای تسخیر دژ رسانه ها کدام شرکت بوده و قرعه شانس به نام کدام خبرنگار دوست وزیر درمی آید. شاید این دوستی اگر کمی با چاشنی انتقاد همراه باشد ممکن است آش زودتر پخته شده و برای خلاصی از قلم انتقادی معامله زودتر انجام شود.
 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/1715

کلیدواژه

روابط عمومی‌های نفت

روابط عمومی شرکت نفت

روابط عمومی های شرکت نفت

معاون وزیر نفت

روابط عمومی

ارتباط با رسانه

شانا

خبرنگاران شانا

سایت خبری تحلیلی نفتی ها

رئیس ارتباطات روابط عمومی وزارت نفت

پیمانکاران وزارت نفت

رنگنه

زنگنه

مدیران ارشد شرکت های حوزه خبری

مزیر نفت

فرمان وزیر نفت

واحد ارتباط با رسانه نفتی ها

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها