نفت / شناسه خبر: 126874 / تاریخ انتشار : 1402/4/21 17:40
|

فرمول شرکت نفت برای نرخ خوراک اشتباه است/ نرخ ۴ هزار تومانی را پیشنهاد دادیم

عضو ناظر شورای عالی بورس با بیان اینکه متاسفانه شرکت نفت فرمول غلطی را معرفی کرده و نرخ خوراک هم براساس این فرمول غلط، قیمت گذاری می‌شود، گفت: نرخ خوراک در آمریکا و امارات بسیار پایین‌تر از ایران است.

نفتی ها /محسن علیزاده_عضو ناظر شورای عالی بورس درباره افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به ۷ هزار تومان و اثرگذاری آن در بازار سرمایه و انتقادات مطرح شده در این باره و احتمال اصلاح مصوبه اظهار داشت: آن چیزی که انتظار داریم در اصلاح نرخ خوراک اتفاق بیفتد، اصلاح فرمول است.
وی ادامه داد: پیش از این قانون‌گذار اختیاری را به وزارت نفت داده بود تا فرمولی را برای تعیین نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی مشخص کند. متاسفانه شرکت نفت فرمول غلطی را معرفی کرده و نرخ خوراک هم براساس این فرمولی که ما باور داریم غلط است، قیمت گذاری می‌شود. 
عضو ناظر شورای عالی بورس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از این فرمول باید هاب اروپا حذف شود و سقفی را مشخص کنند. باید توجه داشت که در حال حاضر تنها مزیت شرکت‌های پتروشیمی برای تولیدات و رقابت در منطق، همین خوراک ارزان قیمت بوده که لحاظ نشده‌است.
علیزاده تاکید کرد: سقفی که برای نرخ خوراک در نظر گرفته بودیم، حداکثر ۴ هزار تومان بود اما در هیات دولت سقف ۷ هزار تومانی تعیین شده و اعتقاد برخی از اعضای کابینه دولت این است که می‌توان گاز را با قیمت بالاتری به مشتریان خارجی بفروشیم اما اعتقاد ما بر این است که باید حتما یارانه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شود و خوراک ارزان قیمت در اختیار این بخش قرار دهیم. 
وی افزود: هرچند معتقدیم باور برخی از اعضای کابینه دولت درباره نرخ فروش به خارجی‌ها باور غلطی است چراکه در سایر دنیا در کشورهایی مانند آمریکا و در همین کشور امارات در نزدیکی کشورمان گاز را با قیمت بسیار پایین‌تری از ایران به شرکت‌های پتروشیمی عرضه می‌کنند. 
عضو ناظر شورای عالی بورس گفت: برای اینکه بتوانیم تعیین کننده نرخ متانول در دنیا باشیم حتما باید نرخ را کاهش دهیم و این باور غلط در برخی از اعضای کابینه دولت را اصلاح کنیم. /ایلنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/126874

کلیدواژه

نرخ خوراک

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها