نفت / شناسه خبر: 40279 / تاریخ انتشار : 1399/12/13 15:07
|

جعبه سیاه پارس جنوبی باز می‌شود/ تحقیق و تفحص کلید خورد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از مقابله جدی با فساد در پارس جنوبی خبر داد و گفت: تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را به همراهی تعدادی از نمایندگان آغاز کرده‌ایم.

نفتی ها /ابراهیم رضایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاهد تخلفات زیادی از جمله پارتی بازی و مجموعه‌ای از مسائل در مجموعه پارس جنوبی و شرکت‌های گازی و برخی پتروشیمی‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی را برای برخورد با تخلفات در پارس جنوبی داشته‌ایم افزود: کم‌کاری‌های گسترده‌ای در تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی وجود داشت که خسارت‌هایی را به کشور وارد کرد و سوال از وزیر نفت را مطرح کردم و به دلیل قانع نشدن نمایندگان از پاسخ وزیر، اولین کارت زرد مجلس به زنگنه داده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آغاز تحقیق و تفحص از پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: تلاش داریم تا جعبه سیاه پارس جنوبی را باز کنیم و پشت‌پرده‌ها روشن شود و نورافکنی را به تاریک‌خانه‌های این منطقه بتابانیم.

وی با بیان اینکه عملکرد مدیران پارس جنوبی، صنایع گاز و پتروشیمی قابل قبول نیست، تصریح کرد: برای مقابله با تخلفات و فسادها و ناکارآمدی‌ها در پارس جنوبی از همه ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به ظلم‌هایی که در حق جوانان بومی استان بوشهر صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: به نمایندگی از مردم استان بوشهر شاکی این مدیران شده‌ایم.

رضایی تصریح کرد: وزیر نفت نیستم وگرنه اغلب این مدیران را برکنار می‌کردم و نیروی متخصص، متعهد، پاک‌دست و بومی که اموال بیت‌المال را غارت نکند و به جای هدررفت بیت‌المال به کشور خدمت کند را جایگزین می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه در مورد این مسائل تذکرها و سوال‌های زیادی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: به نمایندگی از کارگران بومی پارس جنوبی از مدیران ارشد وزارت نفت شکایت کردیم. گفتم در حق اینها ظلم کرده‌اید و باید روند اصلاح شود و حق بومی‌ها را بدهید./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40279

کلیدواژه

تخلفات در پارس جنوبی

تحقیق و تفحص از پارس جنوبی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها