نفت / شناسه خبر: 40142 / تاریخ انتشار : 1399/11/26 09:06
|

گزارش "نفتی‌ها" از "منبع آب" پرخطر/ مدیرعامل نفت و گاز مارون این روزها چه می‌کند؟

به هرحال آنچه مشخص است آنکه قطعا انتشار یک خبر بازدید میدانی از یک محله فقیر و نیازمند در اهواز همراه با انتشار عکس‌هایی از این برنامه، یک چیز مهم کم داشت...

نفتی ها /شاید برای اولین بار نام منطقه مسکونی "منبع آب" در سال ۹۶ به طور جدی در رسانه های کشور مطرح شد. مرگ ۲ کودک و اتفاق‌های ناگوار آنزمان باعث طرح شدن نام این منطقه و مهمتر ازآن در خطر بودن جان ۸۱۱ خانواده ایرانی به دلیل نرم بودن خاک و رانش احتمالی زمین بود.

ازآن سال تا کنون علی رغم وعده ها و تخصیص بودجه‌های مختلفی که بعضا هیچکدام به طور درست دراین منطقه هزینه نشده تنها ۳۶ خانوار به شهری در آن نزدیکی‌ها به نام رامین یا شاید باید گفت بیابانی به نام رامین منتقل گشته اند. انتقال این تعداد خانوار از میان ۸۲ خانواریبوده که به شدت جانشان در خطر است و در پر خطر ترین محدوده این منطقه سکنی گزیده اند. با تمام این دلنگرانی‌ها و عدم توجه ویژه به جان بیش از ۸۰۰ خانواده ایرانی، به اذعان برخی از کارشناسان این روزها این منطقه به دلیل افزایش روند انتشار اخبار نگران کننده چون آتش گرفتن خانه‌ها و … و جلب توجه عموم مردم به این مساله به فضای خبری مناسبی برای برخی از مسوولان بدل شده است.
دراین بین، روزگذشته خبر بازدید مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از این منطقه پر خطر همراه با عکس‌هایی از این بازدید منتشر گردید. مدیرعامل این شرکت در حالی در کنار مدیران زیرمجموعه خود و مدیران محلی در حال بازدید از این منطقه است که مردم عادی بدون رعایت هیچگونه پروتکل بهداشتی ناشی از فقر و نبود توان مالی خرید ماسک و موارد دیگر به آنها نگاه می‌کنند.
حال به طور جدی حداقل برای "نفتی‌ها" یک سوال ایجاد شد که دراین بازدید با توجه به شناخت موجود از این منطقه امکان خرید ماسک و توزیع میان این خانواده ها نبود؟ یا تنها انتشار یک خبر که حاوی عنوان بازدید باشد برای مجموعه مارون کفایت می‌کرده است؟ازسویی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که مدیرعامل فعلی این شرکت بیش از ۲ سال است که دراین سمت تکیه زده و تا کنون کار جدی برای مردمان این منطقه انجام نداده یا حداقل نمود عینی بنابرآمارهای نگران کننده موجود نداشته که این امر از ۲ حال خارج نیست یا شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اختیار قانونی دراین خصوص ندارد که دراینصورت بازدید وی ازاین منطقه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و یا در بدبینانه ترین حالت تاثیر خبری بازدید ازاین منطقه  بیش از گذشته در آستانه تغییر دولت افزایش یافته است!
به هرحال آنچه مشخص است آنکه قطعا انتشار یک خبر بازدید میدانی از یک محله فقیر و نیازمند در اهواز همراه با انتشار عکس‌هایی از این برنامه، یک چیز مهم کم داشت. فراتر از چند خط کوتاه که فقط به تشکر یکی از مقامات بسیجی منطقه از همکاری مثبت مدیرعامل مارون ختم می‌شد شاید لازم بود اشاره گردد که شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برای درد امروز مردم این منطقه که تعدادشان کم هم نیست چه کرده و این بازدید برای چه اقدامات بهتری صورت گرفته است؟ و آیا این بازدید به غیر از انتشار خبر ۲ پارگرافی ۲۰۰ کلمه ای پر از عکس‌های جذاب از آقای مدیرعامل قراراست شهر رامین را به امکانات رفاهی و آموزشی مجهز کند یا مردم این منطقه را به جای دیگری که تمام این امکانات را داراست انتقال دهد؟
شاید بد نباشد در پایان، گوشه‌هایی از برخی گزارش‌های میدانی خبرنگاران استانی از این منطقه را بازنشر کرد.آنجا که یکی از این خبرنگاران به نقل از یکی از بانوان زحمتکش این منطقه می‌نویسد که بعد از سه روز مهلت تخلیه و ممانعت آنان از این اقدام خانه ویران می‌گردد و این زن در میان خرابه‌ها در حال جمع آوری میلگردها بوده تا شاید از طریق فروش آنان بتوانند ۳۰۰ هزار تومان عایدی نصیب خانواده اش کند! و یا آنجا که خبرنگاری می‌نویسد که به شهر رامین رفته و در مهلت کوتاهی که داشته قبل از آنکه حراست از آنجا بیرونش کند با پدر خانواده ای صحبت کرده که تنها تفریح فرزندش را خرید بزغاله و بزرگ شدن آنان باهم دانسته و از افسردگی کودکش گفته است. و یا آنجا که می‌گوید برای خرید نان دیروز ماشین گرفتم و با پرداخت ۱۶ هزار تومان به شهر نزدیک رامین رفتم تا ۵ هزار تومان نان بخرم!
بدون هیچ حرف دیگری در انتهای این گزارش تنها خبر و عکس‌های منتشر شده از بازدید میدانی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از این منطقه را منتشر خواهیم کرد!
خبر کامل این بازدید که در برخی از رسانه ها منتشر گردیده است را اینجا بخوانید.

 
پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40142

کلیدواژه

منبع آب

منطقه مسکونی "منبع آب"

مدیرعامل نفت و گاز مارون

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها