نفت / شناسه خبر: 38598 / تاریخ انتشار : 1399/4/8 06:39
|

سلطان سهام هم شناسایی خواهد شد؟

رشد یکباره بازار سهام و بورس کشور طی ماه های اخیر رونق گسترده ای را در بازار اقتصادی تحریم زده کشور ایجاد کرد. رونقی که اگرچه برای تمامی کشورها در شرایط رکود کرونایی غیرقابل باور نشان می‌داد ولی ...

نفتی ها /رشد یکباره بازار سهام و بورس کشور طی ماه های اخیر رونق گسترده ای را در بازار اقتصادی تحریم زده کشور ایجاد کرد. رونقی که اگرچه برای تمامی کشورها در شرایط رکود کرونایی غیرقابل باور نشان می‌داد ولی رییس جمهور به شدت از این رونق حمایت کرده و آن را نقطه امیدی برای بهتر شدن شرایط اقتصادی خاص کشور دانست.
این بازار پررونق اما با انتشار خبری پیرامون یک معامله غیرقانونی در افزایش سرمایه یکی از طرح‌های پتروشیمی دچار شوک بزرگی گردید. شوکی که منجر به اعتراض سهام داران خرد این طرح پتروشیمی شده و در نهایت مداخله سازمان خصوصی سازی و بستن نماد چند طرح و شرکت سهام دار اصلی این طرح‌ها را به دنبال داشت.
ظاهرا این اقدام و بستن نماد آن چند شرکت که قرار بود تا چهارم تیرماه ادامه داشته باشد مجددا تمدید شده و در نتیجه موجب نگرانی بیشتر سهام داران شده است.
باید دید با توجه به اتفاقات رخ داده در جریان افزایش سرمایه این طرح پتروشیمی و تخلف صورت گرفته درآن ، سازمان خصوصی سازی، سازمان‌های بازرسی و دیگر نهادها موضوع را به طور جدی پیگیری خواهند کرد یا نه؟
برخی کارشناسان معتقدند چنین اتفاقی شرایط بازار بورس و سهام کشور را دچار شوکی سنگین کرده و بعید نیست این موضوع بتواند به شناسایی فرد یا افراد متخلفی که بتوان آنان را کم و بیش سلطان سهام نامید منجر شود.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38598

کلیدواژه

سلطان سهام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها