نفت / شناسه خبر: 28149 / تاریخ انتشار : 1399/1/26 23:21
|

راه اندازی ۲ پتروشیمی جدید در ایلام/لزوم ایجاد شهرک پتروشیمی

استاندار ایلام از راه اندازی دو پتروشیمی جدید در ایلام خبر داد و گفت: ایجاد شهرک پتروشیمی در استان ضروری است.

نفتی ها /قاسم سلیمانی دشتکی  در حاشیه دیدار با مدیرعامل جدید پتروشیمی ایلام در محل استانداری ایلام از در دست اقدام بودن دو پتروشیمی در هلیلان و دره شهر با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: واحد الفین زیرمجموعه شرکت پتروشیمی ایلام نیز به تنهایی ۱۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در آستانه بهره برداری است.

وی ایجاد شهرک پتروشیمی را باعث تحول عظیم در استان عنوان کرد و گفت: چندین پروژه در سفر ریاست جمهوری به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان در پتروشیمی ایلام در دست اقدام است که با راه اندازی شهرک پتروشیمی مشکلات زیرساختی آنها برطرف می‌شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به پیگیری و رفع مشکلات عدیده شرکت پتروشیمی نظیر مالیات بر ارزش افروده، بلوکه شدن بخشی دارایی‌ها توسط سازمان بازرسی و مشکلات کارگری اشاره کرد و گفت: با تدابیر مناسب و پیگیری مکرر این مشکلات برطرف شد و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی به نقش و اهمیت پتروشیمی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: فعالیت شرکت پتروشیمی موجب رونق اقتصاد، اشتغالزایی و توسعه استان می‌شود که ما از این سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی به دلیل محدودیت‌های دولتی که داریم، استقبال می‌کنیم.

استاندار ایلام گفت: استان دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه‌ها کمک بزرگی به جهش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال ایلام می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک با راه اندازی شهرک پتروشیمی ایلام مجموعه کارگری این شرکت افزایش می‌یابد که در این زمینه نیازمند راه اندازی شورای کارگری است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: این شورا به موقع می‌تواند به مسائل و مشکلات کارگران شرکت ورود کند و آنها را برطرف کند.

وی تاکید کرد: عدم وجود این شورا در صورت وجود مشکلات کارگری موجب دامن زدن به بسیاری مسائل می‌شود در حالی که با تشکیل شورای کارگری بلافاصله به معضل کارگران و خواسته آنها توجه و رسیدگی لازم انجام می‌شود.

وی در پایان خواستار انتقال حساب و گردش مالی پتروشیمی به استان شد و گفت: پتروشیمی ایلام نیز می‌تواند از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای داخل استان در امورات خود استفاده کند./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28149

کلیدواژه

پتروشیمی جدید در ایلام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها