نفت / شناسه خبر: 28087 / تاریخ انتشار : 1399/1/19 12:49
|

"کرونا" عملیات اجرایی خط لوله گوره - جاسک را متوقف نکرد

طبق اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت، فعالیت‌های اجرایی بخش زودهنگام طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک با رعایت دستورعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به‌صورت شبانه‌روزی...

نفتی ها /طبق اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت، فعالیت‌های اجرایی بخش زودهنگام طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک با رعایت دستورعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

پروژه خط لوله گوره به جاسک یک پروژه دومیلیارد دلاری است که قرار است تا پایان سال ۹۹ تکمیل شده و با تکمیل شدن آن، امکان صادرات اولین محموله نفت خام ایران از شرق تنگه هرمز در پایان سال ۹۹ فراهم خواهد شد.

تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به شیوع ویروس کرونا و موانع ایجادشده ناشی از این ویروس در پیشرفت طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک  گفت: با برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان منطقه‌ای و استانی در مسیر عملیات طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک توانستیم مانع از توقف عملیات اجرایی طرح شویم و با به‌کارگیری حداقلی نیروها به‌صورت دو شیفت در ایام تعطیلات، شاهد پیشرفت خوبی در گستره‌های مختلف این طرح به‌ویژه قطعه دوم از گستره ۴ در بخش زودهنگام هستیم.

وی افزود: از ۲۶ اسفند ماه تاکنون حدود یک میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری، حدود ۲۵ کیلومتر مسیرسازی، حدود ۱۵ کیلومتر عملیات ریسه لوله و بالغ بر ۱۵ کیلومتر جوشکاری لوله انجام شده است.

مدیرعامل شرکت متن اظهار کرد: به‌منظور عمل به دستورعمل‌های ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و حفظ سلامتی مردم در این مناطق، کمپ‌های اسکان ارکان پروژه به‌صورت ضربتی از محل شهرها و روستاها به مجاورت دفاتر اداری و محل فعالیت‌های اجرایی طرح منتقل و متمرکز شد که موافقت مسئولان منطقه برای ادامه فعالیت‌ها در طرح را به دنبال داشت.

دهقانی به بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: بارندگی‌های اخیر سبب قطع جاده‌های دسترسی و راه‌های ارتباطی و نیز کندی روند فعالیت‌های اجرایی طرح شده است.

وی گفت: با نظارت کامل و بازدیدهای مستمر امیدواریم با همکاری همه نهادها و مردم شریف منطقه، فعالیت‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد و تأخیر ناشی از سیل و شیوع ویروس کرونا جبران شود تا بتوانیم تعهدهای خود در این طرح ملی را در زمان تعیین‌شده به انجام برسانیم.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28087

کلیدواژه

شرکت مهندسی و توسعه نفت

خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها