نفت / شناسه خبر: 27981 / تاریخ انتشار : 1398/12/20 17:33
|

الکل تولیدی پتروشیمی‌ها مصارف بهداشتی ندارد/ واردات الکل طبی بر عهده‌ وزارت صمت است

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: الکل لازم برای مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده الکل طبی است؛ درحالیکه الکل تولیدی پتروشیمی‌ها الکل صنعتی است که شامل متانول است. این الکل سمی است و ...

نفتی ها /علی ربانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به روند تولید الکل در کشور برای مصارف ضدعفونی‌کننده گفت: برخی کمبود الکل موجود در بازار را ناشی از عملکرد پتروشیمی‌ها می‌دانند درحالیکه اصلا الکلی که برای مصارف بهداشتی و ضدعفونی کننده‌ها استفاده می‌شود از پتروشیمی‌ها تامین نمی‌شود.

وی ادامه داد: الکل لازم برای مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده الکل طبی است که از موادی مانند انگور و خرما و مواردی از این دست تولید می‌شود؛ درحالیکه الکل تولیدی پتروشیمی‌ها الکل صنعتی است که شامل متانول است. این الکل سمی است و اصلا مصارف بهداشتی ندارد.

ربانی اظهار داشت: در حال حاضر ما در شرکت‌های تولیدکننده الکل، خود خریدار الکل طبی هستیم نه فروشنده آن؛ در نتیجه اینکه بگوییم پتروشیمی‌ها از اعطای الکل دریغ می‌کنند یک آدرس غلط است.

*کمبود الکل طبی در بازار ناشی از افزایش ناگهانی تقاضا است

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: کمبود الکل مورداستفاده در شوینده و ضدعفونی‌کننده‌ها در بازار ناشی از افزایش ناگهانی تقاضا است. بعد از اینکه کشور به ویروس کرونا دچار شد میزان تقاضا به شدت افزایش پیدا کرد و مقدار مصرف ماهانه ما الان در یک روز مصرف می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تامین الکل طبی موردنیاز در کشور وزارت صمت باید پیگیری‌های لازم را برای واردات آن انجام دهد و این موضوع بر عهده‌ی شرکت پتروشیمی نیست./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27981

کلیدواژه

واردات الکل طبی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها