نفت / شناسه خبر: 27866 / تاریخ انتشار : 1398/12/3 08:02
|

اختلاف جدید ربیعی اینبار با بورس/ شرط کم سابقه یک مدیرعامل هلدینگ برای مدیران بورسی!

جعفر ربیعی با گلایه شدید از عملکرد سازمان بورس از شرط و شروط‌هایی گفت که تنها در صورت تحقق آنان وی راضی به حضور شرکت‌های جدید زیرمجموعه هلدینگ به بورس خواهد شد.

نفتی ها /میگوید مشکل اصلی بالابودن بروکراسی اداری و عدم موافقت با افزایش سرمایه به میزان مورد تاکید بوده اما در اظهاراتش از این نکته گلایه میکند که چرا بورس مانع عرضه و انتشار اوراق است و به نوعی شرکت وی نمیتواند بخشی از نقدینگی کشور را جذب کند. برای آنکه راضایتش جلب شود برای مسوولان بورسی حرفی هم دارد:" آماده ایم شرکتهای خود را وارد بورس کنیم اما با شرط و شرطی خاص!
جعفر ربیعی با گلایه شدید از عملکرد سازمان بورس از شرط و شروط‌هایی گفت که تنها در صورت تحقق آنان وی راضی به حضور شرکت‌های جدید زیرمجموعه هلدینگ به بورس خواهد شد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در یک جمله از بورس خواست تا بین شرکت بزرگ وی و دیگر شرکت‌ها بویژه شرکت‌های کوچک فرق گذاشته شود و به طور ویژه تری با آنان برخورد گردد.
وی از بروکراسی اداری بورس گلایه کرد و انتظار داشت تا مسوولان بورسی با وی و یارانش متفاوت تر از دیگر شرکت‌ها و بالاخص شرکتهای کوچک برخورد کنند.
این درحالی است که سازمان بورس یک الگوی خاص و چارچوب مشخص بنابر اساسنامه خود دارد که نحوه اجرای آن برای تمامی شرکت‌ها به یک شکل تبیین گردیده است. اما جعفر ربیعی در گفت وگوی خود که با بورس نیوز انجام داده خواستار توجه بیشتر به شرکت خود به دلیل بالا بودن درصد سرمایه خود در بورس شده است. وی در یک اقدام بی سابقه از سوی مدیران شرکتهای بزرگ، بورس را به نحوی تهدید و تاکید کرده این شرکت برای ورود شرکت‌های جدید به بازار آماده است به شرطی که "سازمان بورس" نیز قدری تسهیل به وجود بیاورد.
اما گلایه ربیعی در چه مساله ای خلاصه می‌شود. ظاهرا سازمان بورس با افزایش سرمایه این شرکت به میزان مورد تاکید موافقت نکرده و دموکراسی اداری نیز حدود ۶ ماه به طول انجامیده که ربیعی خواستار تفاوت خود و مجموعه اش با دیگر شرکتها بالاخص شرکتهای کوچک شده است.
به گفته وی در گفت وگو با بورس نیوز،این انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ شاخص ساز (که تعداد آن‌ها به ۱۵ شرکت می‌رسد) زمانی که قصد افزایش سرمایه، انتشار اوراق و حضور شرکت‌های زیرمجموعه خود در بورس را دارند مانند دیگر شرکت‌ها در صف انتظار ۶ ماهه قرار نگیرند.
براساس اظهارات ربیعی،باید میان مشتریان بزرگ و شرکت‌های کوچک‌تر تفاوتی وجود داشته باشد که بخش زیادی از منابع بانک‌ها به این مشتریان اختصاص داشته و در گرفتن ضمانتنامه و تسهیلات برخورد بهتری باید صورت گیرد.
این درحالی است که سازمان بورس طی سالهای گذشته همواره بر پایه اصول قانونی و کارشناسی خود گام برداشته است. دراین بین گفته میشود تا کنون اگرچه معدود مدیران شرکتهای بزرگ خواستار تبعیض و تفاوت بین خود و دیگران شده اند اما سازمان بورس با تکیه بر قوانین مصوب خودزیربار تصمیمات آنان نرفته و همچنان بر اصول و قوانین خود پافشاری دارد. چراکه بورس تنها بنا بر داده های اطلاعاتی و آماری خود از شرکتها تصمیم گیری میکند و تا کنون قدرت شرکتهای پولدار نتوانسته این سازمان را از اجرای قوانین خود دور سازد! اما اینبار باید دید ربیعی میتواند خط شکن اینگونه نگاه در بورس باشد. چراکه به اذعان کارشناسان این نگاه ربیعی همانند تفاوتی است که جامعه میان قشر ضعیف و ثروتمند جامعه می‌گذارد.بنابراین باید دید سرانجام خواسته نگاه ویژه به سرمایه داران بورس و شرط ربیعی برای این سازمان به کجا ختم خواهد شد؟

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27866

کلیدواژه

جعفر ربیعی

عملکرد سازمان بورس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها