نفت / شناسه خبر: 27760 / تاریخ انتشار : 1398/11/16 08:42
|

باز هم مردم قربانی قطع گاز مراکز صنعتی هستند

بدیهی است که تامین گاز و رفاه مردم در روزهای سرد سال اولویت اصلی شرکت ملی گاز است اما این سوال مطرح می‌شود که آیا قطع گاز در مراکز صنعتی و به دنبال آن ضررهای هنگفت ناشی ازآن باز متوجه مردم نیست؟

نفتی ها /همین چند وقت پیش آمار گزارش های دریافتی از قطع خوراک گاز مجتمع های پتروشیمی به دلیل سرما بالا رفت و در این میان مجتمع پتروشیمی مرجان که یکی از تولید کنندگان  اصلی متانول کشور دچار توقف کامل تولید(Shut Down) شد.
از نظر کارشناسان با توجه به ضرورت حفظ رفاه مردم و توجه به تامین گاز مصرفی خانوارها معمولا طی فصول سرد سال شرکت گاز ایران با کاهش فشار گاز مصرفی برخی مجتمع های پتروشیمی یا قطع گاز درصدد تامین مایحتاج خانوارهای نیازمند مصرف سوخت برمی آید؛ چیزی که از نظر کارشناسان از اولویت برخوردار است.
بدیهی است که تامین گاز  و رفاه مردم در روزهای سرد سال اولویت اصلی شرکت ملی گاز است اما این سوال مطرح می‌شود که آیا قطع گاز در مراکز صنعتی و پتروشیمی و به دنبال آن ضررهای هنگفت ناشی ازآن باز متوجه مردم نیست؟
علاوه بر این قطع گاز شرکت‌های پتروشیمی تولید کننده کود اوره موجب اخلال در تأمین و توزیع این محصول بین کشاورزان شده است؛  که خود ارتباط مستقیمی با معاش و رفاه مردم دارد.
در این میان شرکت ملی گاز ایران نیز دلیل کاهش اختصاص گاز به شرکت های پتروشیمی را افزایش مصرف گاز خانگی به دلیل افزایش سرمای هوا اعلام کرده است. اما نکته ای که در این میان مغفول مانده بخش کشاورزی است که کود مورد نیاز این بخش برای افزایش راندمان تولید و حتی حفظ این محصولات در برابر سرما مورد توجه قرار نگرفته است.
 در همین راستا سایت تحلیلی خبری نفتی ها نیز در نظرسنجی هفته گذشته خود از  مخاطبینش خواسته بود تا نظر خود را درباره عملکرد شرکت گاز در پی کاهش دما و بروز سرما در تامین نیاز مراکز صنعتی اعلام کنند که نگاهی به  نتایج نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد مخاطبین از عملکرد شرکت ملی گاز  راضی نیستند و تنها ۲۹ درصد  از عملکرد این شرکت رضایت دارند .

 


در پایان نباید از این نکته غافل شویم که هر چند شرکت ملی گاز و کارکنان زحمتکش آن شبانه روز برای توزیع گاز به تمام نقاط کشور تلاش میکنند و در کنار آن و برای رفع این مشکل اساسی حتما باید اقدام به فرهنگ سازی در سطح جامعه به منظور مصرف صحیح گاز در زمان سردی هوا انجام شود تا به اینگونه مشکلات در ماه های سرد سال مواجه نشویم .
اما باید گفت متاسفانه مصرف بی رویه گاز در شبکه خانگی ضرر زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند و اگر فرهنگ سازی مناسبی در سطح جامعه انجام شود که مردم دمای منازل را بیش از حد افزایش ندهند و به جای آن لباس گرم در خانه ها بپوشند ، قطعا در مصرف گاز خانگی صرفه جویی خواهد شد و بدین صورت شرکت های پتروشیمی هم با قطع گاز مواجه نمی شوند.
اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که قطع گاز مراکز صنعتی و پتروشیمی نباید اولویت اول قطعی باشند زیرا ارتباط مستقیمی با معاش مردم دارند .
شما مخاطبین عزیز نفتی ها همچنان می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.



 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27760

کلیدواژه

قطع برق موجب افت فشار گاز

قربانی بزرگ قطع گاز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها