نفت / شناسه خبر: 27283 / تاریخ انتشار : 1398/9/20 13:11
|

تولید نفت ونزوئلا به بالاترین رقم از زمان تحریم‌های آمریکا رسید

میانگین تولید نفت ونزوئلا در ماه نوامبر بین ۹۲۶ و ۹۶۵ هزار بشکه در روز بود که نسبت به ۷۶۱ هزار بشکه تولید شده در اکتبر افزایش داشت.

نفتی ها /به نقل از رویترز، تولید نفت ونزوئلا در ماه نوامبر بیش از ۲۰ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد از زمان سخت تر شدن تحریم های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی این کشور در ماه اوت رسید.

 میانگین تولید نفت ونزوئلا در ماه نوامبر بین ۹۲۶ و ۹۶۵ هزار بشکه در روز بود که نسبت به ۷۶۱ هزار بشکه تولید شده در اکتبر افزایش داشت. صادرات نفت این کشور هم بیش از یک میلیون بشکه در روز بالا رفته است

این اولین بار از ماه اوت است که تولید نفت ونزوئلا از ۹۰۰ هزار بشکه در روز می گذرد. آمریکا در ماه اوت به شرکت های خارجی که با شرکت نفت دولتی ونزوئلا کار می کردند، هشدار داد در صورت ادامه فعالیت تحریم می شوند. دولت ترامپ در ماه ژانویه شرکت نفت ونزوئلا را به منظور فشار بر دولت نیکلاس مادورو تحریم کرد.

 به این ترتیب بسیاری شرکت ها مخصوصاً شرکت های چینی خرید نفت از ونزوئلا را کنار گذاشتند که باعث افزایش ذخایر داخلی این کشور و کاهش تولید شرکت نفت دولتی آن شد.

 صادرات ونزوئلا در نوامبر افزایش یافت چون مشتریانی مثل شرکت ریلاینس اینداستریز هند و رپسول اسپانیا محموله‌های نفت ونزوئلا را خریدند و به این ترتیب ذخایر این کشور کاهش و تولید آن افزایش یافت.

 انتظار می‌رود اوپک گزارش ماهانه خود را برای تولید در ماه نوامبر امروز، چهارشنبه منتشر کند. ارقامی که شرکت نفت دولتی ونزوئلا از تولید خود به اوپک گزارش داده، بالاتر از حد انتظار بوده است.

 تولید در کمربند نفتی اورینوکوی ونزوئلا که حاوی نفت فوق سنگین است در نوامبر بین ۴۶۵ و ۵۰۲ هزار بشکه در روز بوده است. قرارداد مشترک بین شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت چورون راه را برای تولید ۱۲۰۹۰۰ بشکه در روز باز کرده است.

 پروژه مشترک سینوونسا بین شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت ملی نفت چین به طور میانگین ۸۷۲۰۰ بشکه در روز است، در حالی که این شرکت با رزنفت روسیه یک قرارداد ۶۶۵۰۰ بشکه ای دارد.

 صادرات نفت ونزوئلا طی هفته اول دسامبر هم افزایش داشته است.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27283

کلیدواژه

ونزوئلا

رپسول اسپانیا

پروژه مشترک سینوونسا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها