نفت / شناسه خبر: 27278 / تاریخ انتشار : 1398/9/19 20:30
|

نمایندگان برای کارهای تبلیغاتی دنبال استیضاح وزرا هستند ؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس حق دارند که از وزرا سؤال بپرسند اما استیضاح وزیر نفت که تسلط کامل به حوزه فعالیتش دارد به صلاح کشور نیست.

نفتی ها /سلام امینی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی  با بیان این‌که امکان دارد استیضاح وزیر نفت سیاسی باشد، اظهار کرد: سؤال پرسیدن و استیضاح حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و نمی‌توان از آن‌ها به دلیل مطرح کردن استیضاح یک وزیر خرده گرفت اما به‌طورکلی شاید بحث استیضاح وزیر نفت، شائبه سیاسی بودن هم وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگرچه شنیده می‌شود نمایندگان در روزهای پایانی مجلس به دلیل انجام کارهای تبلیغاتی به دنبال استیضاح وزرای مختلف هستند اما بنده بعید می‌دانم که شخصیت نمایندگان مجلس این‌گونه باشد. قطعا برای نمایندگان محترم مصالح و منافع ملی بسیار با ارزش‌تر از آن که قربانی مطامع حزبی و جریانی و تبلیغاتی خود کنند. آن هم در این شرایط که کشور به همگرایی و اتحاد بیش از هر عنصر دیگری نیازمند است.

«زنگنه» از خبره‌های نفتی و مسلط به این حوزه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های وزیر نفت که باید مدنظر نمایندگان مجلس قرار بگیرد، گفت: مهندس زنگنه در صنعت نفت یک برند بین‌المللی و از خبره‌های نفتی کشور است.

امینی با اشاره به حضور زنگنه در اوپک و تسلط و احاطه او بر روابط نفتی جهان که کار چندلایه و پیچیده است، افزود: مهندس زنگنه در دنیا عزت و آبرو و همچنین سابقه طولانی در این حوزه دارد و با مسائل نفتی به‌صورت کامل آشناست.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما از کسی بت نمی سازیم و همه را منصفانه قضاوت می¬کنیم و عملکرد آدم‌ها را را مورد سنجش قرار می¬دهیم گفت: به اعتقاد بنده خدمات آقای زنگنه بسیار زیاد است، امکان دارد در کار ایشان هم اشکال‌هایی وجود داشته باشد که طبیعی است اما نمایندگان برای قضاوت ایشان باید تمام جوانب را در نظر بگیرند.

امینی با تأکید بر این‌که استیضاح وزیر نفت در شرایط کنونی ازنظر وجهه جهانی ایران در حوزه نفت، تبعات مثبتی به همراه نخواهد داشت، یادآور شد: در این وضعیت که در تحریم به سر می‌بریم و شدیدترین نوع تحریم‌ها علیه کشور اعمال می‌شود، شخصی باید سکان نفت کشور را در دست داشته باشد که خبره بوده و طرف‌های مقابل و استراتژی‌های لازم ازنظر بین‌المللی، جهانی، حوزه اوپک، کشورهای همسایه، صادرکنندگان و واردکنندگان نفت را به‌خوبی بشناسد که خوشبختانه آقای زنگنه نسبت به این مسائل اطلاعات و آگاهی کامل دارد.

وی افزود: اگر ایشان در وزارت نفت نباشد، بعید می‌دانم در این شرایط بتوانیم شخص دیگری را برای این وزارت خانه پیدا کنیم و به‌طورقطع صنعت نفت آسیب خواهد دید. ازنظر بنده همان‌طور که گفتم استیضاح حق نمایندگان است اما استیضاح وزیر نفت به صلاح کشور نیست./ایلنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27278

کلیدواژه

زنگنه

استیضاح وزرا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها