نفت / شناسه خبر: 27244 / تاریخ انتشار : 1398/9/17 11:16
|

انعقاد بزرگ‌ترین معامله قرن در کمیسیون انرژی مجلس؟

بزرگترین معامله قرن در کمیسیون انرژی مجلس منعقد می‌شود .

نفتی ها /اعضای کمیسیون انرژی در حالی وزیر نفت را برای ادای توضیح به این کمیسیون فراخوانده‌اند که کمتر صاحب نظر یا کارشناسی امیدی به جدی بودن آنچه تحت عنوان طرح استیضاح از آن نام می بردند دارد. این بدگمانی به آن دلیل نیست که زنگنه را انسان قابل و کارآمدی دانسته یا عملکرد مدیریتی وی طی شش سال گذشته را بدون اشکال بدانند. دلیل اصلی این است که زنگنه این بار در دولت تدبیر و امید دقیقا یاد گرفته از نفتی که بر سر سفره مدیریت آن نشسته چگونه استفاده کند. در مورد نمایندگان هم هر کس دارای اندکی منطق و آینده نگری باشد می داند هیچکدامشان آینده شغلی خود و بستگانشان را در فاصله چند ماه مانده به پایان دوره نمایندگی مجلس فدای غریقی نمی کنند که برایش هیچ فرقی نمی کند آبی که از سرش گذشته یک وجب بیشتر باشد با صد وجب.

حالا اما در آستانه ماههای پایانی دوره نمایندگی مجلس خدا از آسمان فرصتی برای آنها نازل کرده تا بتوانند به بهترین شکل ممکن سهم نگرفته خود از سفره نفت را از وزیر مدعی بگیرند.

کدام آدم عاقلی باورش می شود رییس کمیسیون انرژی که زنگنه بخاطر کلنگ زنی یک طرح کاغذی زحمت سفر به شهرش را کشیده از در مخالفت با وزیر در اید. با رییس کمیسیونی که چندتن از خواهر زاده ها و بستگانش با لطف زنگنه پست های مدیریتی دلپذیری مانند بهینه سازی مصرف را برعهده گرفته اند مخالف وزیر باشد.

از میان نمایندگان مخالف شاید بیشترین زحمت فایل پیش بینی مربوط به اقوام مدیرعامل طرح بیدبلند خلیج فارس باشد که طی نزدیک به دوسال گذشته به هر دری زده بود تا بتواند با چراغ سبز زنگنه بر صندلی مدیریت هلدینگ خلیج فارس بنشیند اما هنوز بخت با او یاری نکرده است.

خلاصه اینکه اگر چه ظاهرا بزرگ‌ترین معامله سال در کمیسیون انرژی مجلس در حال انعقاد است ولی بی مناسبت نیست آن را بزرگ‌ترین معامله قرن در کمیسیون انرژی بنامیم زیرا بعید است تا سال ها و دهه‌های دیگر نمایندگانی وارد مجلس شوند که به جای رفع دغدغه های مردم به دنبال انعقاد چنین معاملاتی در چنین مکانی باشند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27244

کلیدواژه

عضو کمیسیون انرژی مجلس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها