نفت / شناسه خبر: 27148 / تاریخ انتشار : 1398/9/4 08:00
|

دوباره استیضاح، دوباره زنگنه

طبق اخبار به گوش رسیده از مجلس، نمایندگان برای چندمین بار متوالی در حال تجمیع امضا برای استیضاح زنگنه هستند، اما نکته ای که در این میان وجود دارد بی نتیجه ماندن هر باره‌ی این استیضاح‌ها است.

نفتی ها /بهارستانی‌ها می‌گویند  باز هم از زنگنه ناراضی هستند، احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس  هم دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران از کلید خوردن طرح استیضاح  زنگنه  گفت و افزود این طرح  با ۵۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.
نمایندگان محورهای استیضاح وزیر نفت را  حذف کارت سوخت و راه اندازی مجدد آن، افزایش قاچاق سوخت ، ارائه اطلاعات غلط برای افزایش قیمت بنزین به مردم ، عدم صداقت در بیان مطالب به مردم درباره گران شدن قیمت بنزین، وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر نفت، ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک گازی و نفتی، اتخاذ تصمیم های نادرست در برخی واگذاری‌ها وعدم توجه به توسعه پالایشگاهها و پتروشیمی ها و توسعه فرآورده های نفتی خواندند .
اما مسئله اینجاست که هر بار که سخن از استیضاح زنگنه به گوش می‌رسد به لیست نارضایتی ها و دلایل استیضاح اضافه می‌شود ولی هر بار هم طرح استیضاح‌ها با پایان باز روبه‌رو میشود.
اینجاست که برخی رسانه ها دم از امتیاز گرفتن نمایندگان می‌زنند و میگویند: جدای از آنکه برخی چهره‌های مجلس استیضاح زنگنه را با هیچ امتیاز و فشاری «تاخت» نمی‌زنند اما عده‌ای دیگر از نمایندگان هستند که می‌دانند کجا و چگونه از وزیر نفت امتیاز بگیرند.
در واقع به  همین دلیل هم هست  که ناگهان روز  حساس استیضاح و درست وقتی زنگنه پا به صحن مجلس می‌گذارد تا جواب سوالات و انتقادات دلواپسان را بدهد، هر یک به گونه ای پا پس می‌کشند و جلسه به یاد فیلم‌های اصغر فرهادی با پایان باز به اتمام می‌رسد.
و ساده‌ترش این است که میتوان گفت:  زمان، زمان  اخذ امتیازات است، نمایندگان به خوبی می‌دانند جدای از بت ساختن از زنگنه، باید کمی هم کلامشان بوی انتقاد بگیرد تا حداقل بتوانند به استخدام نفت درآیند. موضوعی که وزیر نفت گفته به آن افتخار می‌کند.
و به قول برخی از رسانه‌ها، مدیریت کردن این مجلس با چنین نمایندگانی که در تنظیم کارخانه‌ای خود مداح زنگنه هستند کار سختی برای وزیری نیست که با بیشتر مجالس ایران کار کرده و می‌داند برای چه نماینده‌ای، چه امتیازی کنار بگذارد.

اختصاصی


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27148

کلیدواژه

استیضاح زنگنه

زنگنه

مجلس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها