نفت / شناسه خبر: 26848 / تاریخ انتشار : 1398/7/24 08:00
|

کدام یک از شاگردان زنگنه را موفق است؟

از همان روزهای نخستی که زنگنه به نفت بازگشت بارها و بارها از مازاد نیروی انسانی گفت در حالی که جا برای نمایندگان و شاگردان سوگلی زنگنه همیشه باز بود...

نفتی ها /از همان روزهای نخستی که زنگنه به نفت بازگشت بارها و بارها از مازاد نیروی انسانی گفت. یک‌بار گفت دو سوم کارکنان نفت زیادی هستند و یک‌بار دیگر نیمی از آنها را مازاد نامید و هر بار هم آمار مختلفی ارائه کرد. این بازی آماری با منابع انسانی اما تبدیل به دستاویزی شد برای مرخص کردن تعدادی از کارکنان نفت و هرگاه که انتقادی از عملکرد نفت می‌شد، بلافاصله گفته می‌شد که نیروهای‌مان زیاد است و چون زیاد است بهره‌وری پایین است و در نهایت نمی‌توان کاری انجام داد.
در همین اثنی اما ناگهان با نزدیک انتخابات ریاست‌جمهوری ورق برگشت، به یکباره گفته شد وزارت نفت برای جذب ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آزمون برگزار می‌کند! وزارت نفتی که تا چند روز پیش از اعلام این خبر مدام از مازاد بودن نیروهای خود می‌گفت، به یکباره از نیاز ۲ هزار و ۵۰۰ نفری خود گفت و بالاخره ثابت شد در برخی بخش‌ها نیاز فوری به استخدام است، ولی وزارت نفت چیزی به روی خود نی‌آورد.
اما روی دیگر سکه از  جایی بر همگان عیان شد که به ناگهان پای چندین نماینده مجلس به شدت موافق زنگنه و جمعی از  شاگردانش  به وزارت نفت باز  شد؛ وزارت نفت بیش از ۳۰ نماینده مجلس را به استخدام درآورد و سمت‌های مختلفی به آنها داد؛ نمایندگانی که بعضاً هیچ ارتباطی به نفت ندارند. یکی از آنها مدرک تحصیلی‌اش فقه است، دیگری تاریخ خوانده، آن یکی جامعه‌شناسی پاس کرده و دیگری هم معماری را تمام کرده است.
از سویی دیگر نیز وزیر نفت «شاگردان» را به نفت خواند از مصطفوی و ختلان گرفته تا صادق‌آبادی و... که در بالاترین سطح مدیریت نفت برای خود صاحب عنوانی شده‌اندعده‌ای با اسم رمز «نماینده بیکار یعنی فساد» و عده ای هم با رمز عبور «جوانگرایی!»
اما داستان شاگردان زنگنه قدری پیچیده‌تر است، حلقه اصلی معروف به شاگردان زنگنه شامل ۶ فرد اصلی است؛ افرادی که اگرچه زنگنه به آنان اعتماد کامل دارد اما در عملکرد تمامی آنان حرف و حدیث بسیار است.
این روزها علی رغم انتقادات شدید از  عملکرد این شاگردان اما در اندرون این حلقه هم ظاهرا خبرهایی است ؛ به عقیده کارشناسان  رقابت پنهانی بین شاگردان زنگنه برای بیشتر به چشم آمدن ایجاد شده و هر کدام سعی دارد  به شیوه خود کاری کند و خودی نشان دهد.
اما نکته ای  که در این میان وجود دارد  این است که این شاگردان در حالی سعی دارند که برای خود کارنامه کاری پرباری فراهم کنند تا زیر بار انتقادات  شانه خالی کنند که، نه یک روز تجربه کاری و مدیریتی در وزارت نفت را داشتند و نه حتی تخصص لازم در این زمینه.
افزون بر این می‌توانید با کلیک بر گزارش حلقه معروف به شاگردان زنگنه چه بوده اند و چه شده اند؟/ تیم ۱۵۰۲ ویرانگر یا آبادگر؟  با  حلقه نزدیک شاگردان زنگنه و عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید.
حال سایت تحلیلی خبری نفتی‌ها در نظرسنجی این هفته خود از  شما مخاطبین عزیز خواسته تا نظر خود را درباره این شاگردان سوگلی وزیر نفت اعلام کنید و بگوییید به عقیده شما کدام یک از شاگردان زنگنه را موفق تر از بقیه می دانید؟
برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/26848

کلیدواژه

زنگنه

شاگردان زنگنه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها