نفت / شناسه خبر: 26839 / تاریخ انتشار : 1398/7/23 22:08
|

طرح پتروشیمی هگمتانه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: طرح پتروشیمی هگمتانه بهار سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

نفتی ها /به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مهرماه) پس از بازدید از طرح پتروشیمی هگمتانه در نشستی با حضور سید سعید شاهرخی، استاندار همدان، شماری از مسئولان استانی و مدیران اجرایی این طرح گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم پتروشیمی هگمتانه که پی‌وی‌سی (PVC) گرید پزشکی مخصوص مصارف پزشکی و دارویی تولید می‌کند، هرچه زودتر به جمع مجتمع‌های پتروشیمی فعال کشور بپیوندد.

وی افزود: در جریان بازدید امروز از طرح پتروشیمی هگمتانه شاهد بودیم عملیات تکمیل این پروژه با روحیه‌ و انرژی مضاعف در حال انجام است و مدیران این طرح با تلاش و شتاب مناسبی مراحل پایانی پروژه را سپری می‌کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اعلام کرد که شرکت ملی صنایع پتروشیمی مساعدت و همکاری لازم را در مسیر تکمیل و بهره‌برداری از طرح پتروشیمی هگمتانه انجام داده است.

محمدی با بیان اینکه گرید تولیدی پتروشیمی هگمتانه برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌های وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، منابع مالی طرح پتروشیمی هگمتانه تامین شده است و همکاران با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب باید برای بهره‌برداری این طرح طبق موعد مقرر تلاش کنند.

وی بر رعایت ضوابط و دستورعمل‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) در همه مراحل ساخت، تکمیل و راه‌اندازی این طرح تاکید کرد و گفت: تاکنون چنین طرحی با تولید این‌گونه محصولات در کشور نداشته‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه کارها در مسیر اجرای طرح پتروشیمی هگمتانه به مرحله تکمیل و راه‌اندازی نزدیک شده است، گفت: هم‌اکنون در کشور ۵۶ مجتمع پتروشیمی داریم که امیدواریم پنجاه و هفتمین آن پتروشیمی هگمتانه باشد.

محمدی، پتروشیمی ابن‌سینا را از دیگر طرح‌های در حال اجرای استان همدان دانست و افزود: قرار است خوراک این واحد از خط لوله اتیلن غرب کشور تامین شود.

وی گفت: پتروشیمی ابن‌سینا لایسنس شرکت انگلیسی-هلندی شِل را دارد و ۳۰۰ میلیون یورو در آن سرمایه‌گذاری شده است، با بهره‌برداری از پتروشیمی ابن‌سینا، برای استان همدان و استان‌های مجاور اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی عنوان کرد: از طرح ساخت پتروشیمی ابن‌سینا نیز حمایت می‌شود و تلاش می‌کنیم این طرح با قدرت به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شانا، خط لوله ۲ هزار و ۶۵۰ کیلومتری اتیلن غرب که از مبدا پارس جنوبی تا استان‌های آذربایجان غربی و شرقی امتداد دارد با عبور از ١١ استان، خوراک ١٢ مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال ساخت واقع در استان‌های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین می‌کند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/26839

کلیدواژه

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها