نفت / شناسه خبر: 15954 / تاریخ انتشار : 1398/4/10 00:46
|

آیا زنگنه تخلفات پتروشیمی را پذیرفته است؟

زنگنه وزیر نفت روز سه شنبه ۴ تیرماه با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان جلسه داشته و مسائلی مانند جکت، دستگاه پز کارتخوان و مسائل موجود در رابطه با پتروشیمی را بررسی کرده اند.

نفتی ها /زنگنه وزیر نفت روز سه شنبه ۴ تیرماه با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان جلسه داشته و مسائلی مانند جکت، دستگاه پز کارتخوان و مسائل موجود در رابطه با پتروشیمی را بررسی کرده اند.
به گفته محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این هیات مسائل مطرح شده درباره موضوع پتروشیمی‌ها علیه وزارت نفت را جزو وظایف نمایندگی دانسته اند.
مهم ترین مسائل و آسیب‌های وارده به صنعت پتروشیمی کشور در جلسه نمایندگان مجلس با وزیر نفت بدون شک باید مشکلات ایجاد شده چون کاهش تولید صنعت پتروشیمی و یا ناکارآمدی در مقابله با تحریم‌های تحمیل شده به این صنعت باشد. برهمین اساس بسیاری از کارشناسان معتقدند: در این بین کاهش شدید تولید طی یک سال از حضور ربیعی که رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد، ناتوانی در بازاریابی و فروش محصولات صادراتی، برکناری جمعی از بهترین و کارآمدترین مدیران و مسئولین هلدینگ خلیج فارس و آوردن افراد بی‌کفایت و کم تجربه به جای آنان، پرداخت‌های نجومی به مدیران بی تجربه و افرادی که ربیعی با خود به هلدینگ خلیج فارس آورده از جمله ایراداتی است که به نحوه اداره صنعت پتروشیمی توسط زنگنه می‌توان گرفت. از سویی دیگر بنابراعتقاد برخی از کارشناسان، ریخت و پاش‌های بسیار کلان علیرغم شرایط خاص کشور و لزوم کنترل و مدیریت هزینه ها از جمله هزینه‌های نیم میلیارد تومانی در یک مراسم معمولی کلنگ زنی طرح پتروشیمی اندیمشک تنها بخشی از عواقب سوء مدیریت افرادی است که با حضور یک ساله خود در هلدینگ خلیج فارس موفق ترین و بزرگترین هلدینگ کشور را به بدترین شکل ممکن مدیریت کرده، غرق در ناکارآمدی و زیان کرده اند.
به اذعان کارشناسان،بدون شک مسئولیت تمام ویرانی و سوء مدیریت ایجاد شده در هلدینگ خلیج فارس متوجه زنگنه است که مستقیما در انتخاب ربیعی دخالت داشته و دستیار خود را به عنوان عضو هیات مدیره این هلدینگ گماشته است.برهمین اساس باید دید وزیرنفت تا چه اندازه خود را در ویرانی صنعت پتروشیمی تاثیرگذارمی‌داند.
دراین بین به اعتقاد کارشناسان با توجه به گزارش‌های متعدد منتشر شده در ارتباط با پرداخت های نجومی و غیر متعارف در هلدینگ خلیج فارس (خبرگزاری فارس۲۵ اردیبهشت ۹۸) و یا کاهش تولید و صادرات در این مجموعه ( روزنامه کیهان ۱۹ خرداد ۱۳۹۸) لازم است نمایندگان مردم در مقابل اقدام‌های ناصواب و مخرب تیم منتخب زنگنه در وزارت نفت و عملکرد بسیار ضعیف برخی از مدیران فعال امروز صنعت پتروشیمی کوتاه نیامده و با آن با قاطعیت برخورد نمایند.
 

اختصاصی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15954

کلیدواژه

پتروشیمی

زنگنه

کارتخوان دفتر زنگنه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها